Τι γράφουν για το MaxSym 600i

Τι γράφουν για το MaxSym 600i

Μεγάλο μέγεθος… μικρή τιμή

Το μεγαλύτερο σε κυβισμό σκούτερ της SYM είναι πραγματικότητα, αποτελώντας πλέον την ναυαρχίδα της γκάμας των σκούτερ της ταϊβανέζικης εταιρίας. Το μεγάλο και σε μέγεθος SYM Maxsym 600i είναι άνετο εντός και εκτός πόλης με ισχυρό κινητήρα και ABS στα φρένα.
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

Τιμή και κυβισμός είναι τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του νέου maxi scooter (ή mega scooter αν προτιμάτε) της SYM δίνοντας στο μοντέλο value for money, δηλαδή αξία σε σχέση με το κόστος του. Μπορεί να περιμέναμε λίγο για τον ερχομό του 600 της SYM, του “πιο Max των Maxsym”, αλλά απ’ ότι φαίνεται κανένας από τους ενδιαφερόμενους δεν θα στενοχωρηθεί για την τιμή του, η οποία είναι μόνο κατά 500 ευρώ υψηλότερη του 400.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, 4βάλβιδος είναι ο κινητήρας του Maxsym 600, που τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό. Ο κινητήρας προέρχεται από ATV της εταιρίας και έχει κυβισμό 565 κυβικών και αποδίδει 45 ίππους στις 6.750 σ.α.λ, με τη ροπή να αγγίζει τα 4,9 χιλιογραμμόμετρα, στις 5.000 σ.α.λ.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ / ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ:
Η αισθητική του 400 αναπαράγεται αυτούσια και στο 600, κι αυτό ίσως να κάνει τους παλιούς 400άρηδες Maxsym-άδες που θέλουν να περάσουν στο 600 να γκρινιάξουν, αφού θα πάρουν και πάλι το ίδιο σκούτερ εξωτερικά. Μην ξεχνάτε όμως ότι οι “ανανεωμένες” εμφανίσεις θέλουν και “ανανεωμένες” (δηλαδή υψηλότερες) τιμές… Μόνο ο κυβισμός στα πλαϊνά καπάκια δηλώνει τη διαφορά από το μικρότερο μοντέλο. Η αιχμηρή, αεροδυναμική εμφάνιση, ειδικά από μπροστά θυμίζει σφαίρα και πρόκειται για μιαν εικόνα οικεία και αποδεκτή. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει καλή, όπως και πριν.

ΜΕΓΕΘΟΣ / ΒΑΡΟΣ:
Δεν είναι μόνο οι διαστάσεις, αλλά και η εργονομία που καθιστούν το 600 ένα άνετο σκούτερ. Το μεταξόνιο είναι μακρύ (1.555 χλστ.) και το κέντρο βάρους βρίσκεται χαμηλά βοηθώντας την ευχρηστία. Η εταιρία ανακοινώνει το βάρος του στα 233 κιλά άδειο.

ΦΡΕΝΑ / ΤΡΟΧΟΙ / ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:
Τα φρένα είναι όλα δίσκοι, τύπου μαργαρίτα, έχουν ABS και μπροστά ακτινικές 4πίστονες δαγκάνες. Η διάμετρος και των τριών δίσκων είναι 275 mm. Ο πίσω δίσκος έχει 2έμβολη δαγκάνα. Ο μπροστινός τροχός είναι διαμέτρου 15 ιντσών και ο πίσω 14 ιντσών. Οι ζάντες είναι 5μπρατσες με δυο ακτίνες η κάθε μια. Τα λάστιχα είναι τα Maxxis Radial Pro, κατασκευασμένα στην Ταϊβάν.

Το πιρούνι είναι συμβατικό, τηλεσκοπικό με δυο πλάκες έδρασης (δηλαδή είναι “πλήρες” και όχι “μισό” με μονή πλάκα κάτω) γεγονός που προσφέρει ακαμψία. Τα καλάμια έχουν διάμετρο 41 χιλιοστών και τα δυο αμορτισέρ πίσω ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου σε 5 θέσεις.

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ:
Πολύ ικανοποιητικό χώρο διαθέτει ο αναβάτης για να τοποθετήσει τα πόδια του, αφού το δάπεδο/μαρσπιέ για τα πόδια είναι και αρκούντως πλατύ αλλά και μακρύ. Παράλληλα υπάρχει και δεύτερο τμήμα μαρσπιέ στο πάνω μέρος της ποδιάς, κι έτσι ο αναβάτης μπορεί να τοποθετήσει τα πόδια του όταν ταξιδεύει π.χ. Η θέση οδήγησης είναι άνετη με τις γωνίες γονάτων και χεριών να είναι βολικές.

ΤΙΜΟΝΙ:
Πλατύ τιμόνι αλλά όχι ενοχλητικά πλατύ και αρκετά ψηλά τοποθετημένο, προσφέροντας εύκολα έλεγχο του σκούτερ. Διαθέτει αντικραδασμικά αντίβαρα στα άκρα του, και ποιοτικά γκρίπ και μανέτες των φρένων ρυθμιζόμενες σε 4 θέσεις. Το ύψος του τιμονιού είναι τέτοιο που επιτρέπει στο σκούτερ να περνάει πάνω από τους καθρέφτες των αυτοκινήτων.

ΣΕΛΑ:
Μεγάλη και άνετη σέλα με σωστά σκληρό αφρώδες υλικό και πλάτη που ρυθμίζεται για τον αναβάτη σε 3 θέσεις. Το ύψος της φτάνει τα 755 χιλιοστά και σε συνδυασμό με την υπόλοιπη εργονομία μπορεί να βολέψει και τα υψηλότερα αναστήματα (όχι τα άνω του 1.90 μ. πάντως). Σηκώνεται με δυο αμορτισέρ και διαθέτει δυο κλειδαριές.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ:
Ο συνεπιβάτης κάθεται σε ψηλότερη, από τον αναβάτη, θέση. Η σέλα έχει μεγάλο μήκος και πλάτος, αλλά και πλάτη στο τελείωμά της. Καλό είναι πάντως αν ο συνεπιβάτης είναι βαρύς να μην προτιμά αυτή τη θέση γιατί αλλάζει η κατανομή βάρους και ελαφραίνει το τιμόνι. Για τα πόδια του υπάρχουν αναδιπλούμενα αλουμινένια μαρσπιέ, ενώ υπάρχουν και χειρολαβές.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ / ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ:
Ψηλή, αλλά και στενή είναι η ζελατίνα, που αφήνει τους ώμους εκτεθειμένους. Είναι ρυθμιζόμενη σε τρεις θέσεις με εργαλεία. Η ποδιά καλύπτει σωστά τα πόδια και δεν αφήνει στροβιλισμούς αέρα να τα ενοχλούν.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ:
Η μεγάλη σέλα αποκαλύπτει έναν μεγάλο χώρο από κάτω της ανοίγει με από το τιμόνι και από τον κεντρικό διακόπτη. Ο χώρος αυτός αποθηκεύει ένα φουλφέις κι ένα δεύτερο φουλφέις, που χωράει με συγκεκριμένο τρόπο (στο πλάι). Μπροστά, για τα μικροπράγματα υπάρχουν: ένα ντουλαπάκι που κλειδώνει και δυο ακόμα μικρότερα με πορτάκια που δεν κλειδώνουν.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ:
Ίδια συνολική φιλική αίσθηση με το 400 προσφέρει στον αναβάτη το 600 από την πρώτη κιόλας στιγμή. Η εκκίνηση γίνεται εύκολα και τώρα ο μεγάλος μονοκύλινδρος κινητήρας βγάζει έναν ακόμα πιο μπάσο και πιο “γεμάτο” ήχο από πριν.

Είπαμε ο βήχας, τα λεφτά και τα κυβικά δεν κρύβονται εύκολα… O βαρύς, τετράχρονος ήχος φέρνει μαζί του επιδόσεις και δυνατές εκκινήσεις, κι αν η μετάδοση ήταν κοντή (δεν είναι) το 600 θα σήκωνε απότομα το πίσω του μέρος, θυμίζοντας ντράγκστερ, στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού.

Η μπόλικη ροπή και η καλή τροφοδοσία φτιάχνουν έναν κινητήρα που τινάζει δυναμικά μπροστά το scooter ειδικά σε ταχύτητες άνω των 40 χ.α.ω. Κι αυτή η συμπεριφορά συνεχίζεται ακόμα κι όταν η βελόνα του κοντέρ ανεβαίνει σε τριψήφιους αριθμούς. Ανεξάντλητος ο κινητήρας, με δύναμη και ζωντάνια παντού.

Οι κραδασμοί είναι λίγοι και σε συγκεκριμένες χαμηλές στροφές (3-4.000 σ.α.λ). Η μακριά μετάδοση, μπορεί να μην προσφέρει εκρηκτικές εκκινήσεις από στάση, αλλά παρέχει δύναμη και στις μεγάλες ταχύτητες, ενώ ο παράλληλα ο κινητήρας γυρίζει σε λίγες στροφές. Οι 4.000 στροφές φέρνουν 100 km/h και συγκεκριμένα σε αυτή την ταχύτητα η κατανάλωση του καύσιμου είναι χαμηλή, κοντά στα 5.0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Λόγω της γεωμετρίας και του μεγάλου μεταξονίου το Maxsym 600 είναι σταθερό στις μεγάλες ταχύτητες, αν και μετά τα 140 μια μικρή ασάφεια στο τιμόνι γίνεται αισθητή, κι αυτό λόγω του μαλακού πιρουνιού. Το τελευταίο πάντως λειτουργεί πολύ καλά και προσφέρει πρωτόγνωρη για σκούτερ άνεση, σε όλες (εκτός των μεγάλων) τις ανωμαλίες του δρόμου.

Τα αμορτισέρ στο πίσω μέρος είναι πιο σκληρά απ’ ότι το πιρούνι (λόγω αυξημένου βάρους, αφού στην περιοχή βρίσκεται και το “ψαλίδι” κινητήρας) και σε κάποιες περιπτώσεις θα ενοχλήσουν τον συνεπιβάτη, ενώ ο αναβάτης δεν αντιλαμβάνεται τόσο τους κραδασμούς των αμορτισέρ.

Όταν έρθει η ώρα της επιβράδυνσης τα καλά φρένα του 600 θα επιδείξουν καλή προοδευτικότητα και αίσθηση, αλλά και μεγάλη δύναμη, στοιχεία που τα κάνουν πολύ αποτελεσματικά. Το ABS της Bosch επεμβαίνει νωρίτερα στο πίσω φρένο και πιο αργά στα μπροστινά δισκόφρενα.

Το κράτημα του Maxsym είναι ουδέτερο (θυμόμαστε πάντοτε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μακρύ και σχετικά βαρύ σύνολο, κάτι που ισχύει σε όλα τα maxi scooter), όπως και γενικά η συμπεριφορά των Maxxis που θα γλιστρήσουν όταν πιεστούν, όπως και στο βρεγμένο οδόστρωμα.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ:
Με μεγάλη ευχαρίστηση και με χαμόγελο αντικρίζει ο αναβάτης αυτού του σκούτερ τους αυτοκινητοδρόμους που τον ταξιδεύουν ανά τον κόσμο και ανά την Ευρώπη, γιατί όχι; Η ζελατίνα στην ψηλότερη της θέση μαζί με την μεγάλη ποδιά/φέρινγκ που προστατεύουν τα πόδια και μαζί με την άνετη σέλα και τα πόδια που τοποθετούνται σε μεγάλες γωνίες θα μεταφέρουν αναβάτη και συνεπιβάτη για πολλές ώρες, άνετα σε μακρινούς προορισμούς.

Οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές και βοηθούν τις γρήγορες προσπεράσεις και όπως είπαμε και πριν ταξιδεύοντας με ταχύτητες 100-140 χ.α.ω η κατανάλωση μπορεί να φτάσει και τα 5,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα ταξιδιού και η αυτονομία κοντά στα 300 χιλιόμετρα.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Ο ισχυρός κινητήρας των 565 κυβικών πετυχαίνει τα 100 χ.α.ω από στάση σε 7,1 δευτερόλεπτα. Η πραγματική τελική είναι στα 159 χ.α.ω, με το κοντέρ να δείχνει 170 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση μέσα στην πόλη ήταν στα 5,5 λίτρα για 100 χιλιόμετρα διαδρομής.

ΤΕΛΙΚΑ…
Αν υποθέσουμε ότι κάποιος βάζει χαρτί και μολύβι κάτω και υπολογίζει ότι ένα 600άρι σκούτερ δεν τον επιβαρύνει ιδιαίτερα σε ετήσια βάση, σε σχέση με ένα μικρότερο (ένα 300άρι ας πούμε), τότε μπορεί να προχωρήσει στην απόκτηση του SYM Maxsym 600i ABS, χωρίς να βάλει το χέρι βαθιά μέσα στην τσέπη. Με την τιμή του 600 κοντά στις 5,5 χιλιάδες ευρώ δίνεται η δυνατότητα και στους οικονομικά ασθενέστερους να αποκτήσουν ένα maxi scooter με τα όλα του… και με ABS για να αισθάνονται πιο ασφαλείς.

ΟΡΓΑΝΑ:
Δυο μεγάλα αναλογικά όργανα (κοντέρ και το στροφόμετρο) βρίσκονται δεξιά κι αριστερά από ένα ψηφιακό πολυόργανο. Οι λυχνίες και οι ενδείξεις είναι πολλές καλύπτοντας όλη την πληροφόρηση του αναβάτη, ενώ οι φωτισμός των οργάνων είναι πολύ καλαίσθητος.

ΦΩΤΑ / ΚΟΡΝΑ / ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ:
Η απόδοσή των φωτιστικών σωμάτων είναι πολύ καλή σε όλες τις θέσεις-σκάλες. Πολύ καλή είναι και η κόρνα. Οι διακόπτες είναι εργονομικοί και το μόνο σημείο που χρειάζεται προσοχή είναι το κουμπί της σέλας στο αριστερό άκρο του τιμονιού, που μοιάζει με το αντίστοιχο της κόρνας.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:
Εύκολος ο ανεφοδιασμός του Masxym, αφού η τάπα αποκαλύπτεται αφού ανοίξεις πρώτα το πορτάκι που βρίσκεται στο τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.

ΣΤΑΝΤ, ΣΧΑΡΑ, ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ:
Υπάρχει κεντρικό και πλάγιο στάντ (συνδυάζεται και με το χειρόφρενο), όπως και χειρολαβές, αλλά όχι και σχάρα. Οι καθρέφτες δίνουν καλό οπτικό πεδίο.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ:
“Υπερ-εξοπλισμένο” το 600 με πολλά έξτρα: από παροχή ρεύματος, παροχή USB, αντικλεπτικό κουμπί ασφαλείας κάτω από τη σέλα, φώτα LED, φραγή στον κεντρικό διακόπτη, χειρόφρενο, μέχρι και γρίλια θερμού αέρα στο τούνελ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, 565cc, με ψεκασμό

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:
46 ίπποι, στις 6.750 σαλ, ροπή 4,8 Kgm, στις 5.000 σ.α.λ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρομής 106mm Δύο αμορτισέρ διαδρομής 108 mm

ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δύο δισκόφρενα διαμ. 275 χλστ/ Ένα δισκόφρενο διαμ 275 χλστ. με ABS

ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ίντσες/ 14 ίντσες (ελαστικά: 120/70R15 μπροστά, 160/60R14 )

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:
1.555 mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:
 750mm

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:
 14.2 lit

ΒΑΡΟΣ:
233 kg

Sorry, the comment form is closed at this time.